Oct 23, 2009

Aku kata.


Orang dulu-dulu kata;

bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian.


Tapi aku ni kadang-kadang malas nak pikir pasal kesusahan yang bakal muncul.
Maknanya disini,

Aku redah je.
:minimo_02:

Bukan bermaksud aku tak renung masalah dalam jangka masa panjang.
Untuk kesenangan hati aku dalam jangka masa pendek,
sudahnya aku cuba untuk memikat rasa gumbira.

11 oktober hingga 13hb oktober
Aku di Langkawi.
Soping?

Jauh sekali.
Aku beli dan aku blah.
Haha.
Beli pe yang patut je.

Tapi aku gumbira disana.
Menghabiskan masa dengan kawan-kawan diploma aku dulu.


Kan? yang lompat tinggi tu aku la.
Haha.
Gembire je kan?
:minimo_05:

Walaupun isi dalam poket hampir relai.
Tapi hati aku senang.
Itu yang pasti.


18 Oktober hingga 20 Oktober.
Aku berada di Kelantan pula.
Haa kan meriah tu kehidupan aku dalam minggu itu.
Haha.

Kali ini menemani bondaku berkursus disana.
Dengan seisi keluarga.

Isi kali ni bukan saja relai malah habuk pun mula berterbangan kalau ditiup.


Kenapa aku tepek gambar ini.
Kerana manusia didalam gambar itu yakni Ted, satu-satunya bukti yang aku berada di Kelantan.

Hahaha.

Ted, kawan baik aku dari sekolah menengah lagi.
Hampir 1o tahun kami berkawan.
:minimo_19:


Ok.
Usai sudah semua cerita.


Berbalik pada akarnya.
Aku masih lagi mempunyai masalah yang sama.

:minimo_06:


Tatkala mahu memulakan kehidupan yang baru ditempat yang lain.
Kalaulah kalian paham, masalah yang ditanggung.
Pastinya itu akan menjadi kes yang normal.

Dan.
Aku menghakimi bahawasanya;

Perjalanan ini memang harus ditempuh dengan tenang.
Doakan hati ini senang-senang saja.

Aku pasti merindui setiap detik memori kita disitu.
Gelak tawa bersama.
Saket hati dan membenci.

Haha.

Kalian mewarnai hidup aku.
:minimo_03:

Terima Kasih kawan-kawan!

:minimo_30:

Bisikkecil: aku sayang kamu semua!

:minimo_19:


14 comments:

- rOxY - said...

sayang kt awak jgk..
:D
xder kne mngena pown..
on b half kawan2 awak..
:p

acik ayu said...

- rOxY - :hik3.

awk pon kwan sy jugak pe.

^^

Ms. Aida Yusof said...


sayang kamu juge ;)

sile bertabah :)

acik ayu said...

Ms. Aida Yusof : bertabah! yeah! bertabah la hati! :P

Ceritera Kaseh Diari Hatiku... said...

sowi nyampuk...setiap ketabahan pasti akan diganti ngan hikmah yg bermakna..tp masa hikmah itu dtg tu kita xtahu bila..jd,bersabarlah..

-T.e.d - said...

Diam tak diam ek..Kita dah kawan 10 tahun.. hope sampai ke tua la kita terus berkawan..
Luv u too ^_^

haWa said...

ayu, tak berapa sihat ye?
pi kenduri lan&fais, suria cakap kamu inik demam...
dah sihat kan? leh soping2 sana sini heheh

acik ayu said...

Ceritera Kaseh Diari Hatiku... : tenkiu ceritera kaseh. kamu xmyampuk la. kwn sy jugek kn ^^

acik ayu said...

-T.e.d - : hehe. hopefullu teddy. insyaAllah smpai hujung nafas. wah! ^^

acik ayu said...

haWa : haha. yaloh demam pule. haih. uUuu masih xbley pegi soping moping lagik la hawa. huhu. ekonomoney! :(

ijamp said...

Have a nice day! GO!

acik ayu said...

ijamp: Go go power rangers! :P

sur said...

i lap u..muaxxx

acik ayu said...

sur : haha lebiu 3