Oct 2, 2009

Air pasang.



Sedari kecil aku selalu mendengar dan mendendangkan lagu ini.

Air pasang dalam
Surut pukul lima
Nyonya bangun pagi
Siram pokok bunga

Pokok bunga Melur
Tanam tepi batas
Itik bertelur ayam menetas

Cik Baba jatuh dalam parit
Cik Aminah ketawa jerit-jerit

Naik kereta api sampai Kuala Lumpur
Jumpa isteri comel terselit bawah dapur.


Tapi aku tak pernah mencoba coba kau coba untuk mendalami nilai-nilai murni pada bait-bait dendangan diatas dibawah ditepi dikiri dan dikanannya.

Apa yang diperkatakan?

Apa yang didalamnya?

.

.

.

.


Aku paham.


Air pasang yang dalam.


Itu jawapan untuk persoalan apa didalamnya!


Yaaa!

:puteh_3:


bisikkecil: mataku sudah menjadi satu dikala ini. ngantoknye!

10 comments:

green said...

ye..
lagu ini..
suke~

acik ayu said...

green : lor ske tp mcm tpakse je?haha

~♥ cik intan® said...

.huu takot dgr lagu ni sbb teringat kt satu drama dlu
.eii takot!
.tanak ah kwn kak u cmni T__T

Ms. Aida Yusof said...

penuh sastera bahase n3 ni :P

sI tEDI said...

aku suka lagu buai laju2 :)

acik ayu said...

~♥ cik intan®: ehhh. pulak. naseb kak u jarang tengok citer2 cmtu.ekeke

acik ayu said...

Ms. Aida Yusof : hak3. kne praktis lagi ni

acik ayu said...

sI tEDI : buai laju laju. lalala

Ceritera Kaseh Diari Hatiku... said...

salam ziarah..lagu nie mmg best didengar..liriknye tu jg..

acik ayu said...

Ceritera Kaseh Diari Hatiku... : salam..lagu dan lirik yang ringkas tapi unik. kan?