Aug 23, 2009

Pose bab2.

Malam semalam teraweh yang mengharukan.
Berteraweh dalam gelap.
Tapi bukan masa depan yang gelap oke?
Pagi yang terang itu oke.
Ape yang aku merapik ni.
adeh.

Fokus ku berlari-lari.
Kejapan sana kejapan sini.
Haih.

Blackout tak semena-mena.
Dapat merasa jadi orang buta.
Hah.
Gelap yang amat.
Tiada sumber pencahayaan.
Hanya bertemankan cahaya keimanan.
[wah tak bule blah!.]
:puteh_13:


Budak-budak yang bermain diluar surau makin ligat melontarkan suara.
Gemar berkejaran didalam gelap.
Memikat awek.
"HellooOOo apa khabar"--> ikut intonasi lagu professor klon.
[adeh.]
Nak ku libas, anak orang.
Nak ku tempik, anak orang.
Nak ku benamkan kepala mereka ke tanah, pun anak orang.
:puteh_28:
[kejamnya.hah!]

Menguji tahap IQ dan kesabaran.
:puteh_30:
Tapi aku hanya makhluk Tuhan yang amat kerdil.
Walau aku tinggi dari kamu yang tengah duduk.
[Ah merapik lagi.]
:puteh_1:

Oke. Beralih topik.


Congrate dear!
:girl_4:

Konvo suda.
:puteh_6:


Lama menepek kat UKM. Hahaha.
Bermandikan peluh dan hujan.
Bersama Siti.
[yang kepala tersepit bertudung hitam itu Siti.]
Hahaha.
Terima kasih temankan aku.

Dalam keriuhan disitu, terdengar nama sebenar aku dijerit.
Lamanya nama itu tak dilaungkan.
Heh.
Kawan lama ana. Ente bikin apa disini?
[geli aku, terbayang wajah akhil hayy mencelah.]
Hahaha.
.
....
...

Oke. Sampai jumpa lagi.
:girl_16:


Bisikkecil: Hari ini mulot tak busuk tapi kaki. Haih!

15 comments:

yoro okino said...

huhu..
ko libas jer dak2 mcm tu..
xyah nak ingt mak bapak dier..dorng pon wat aper2 bukan ingt malu parents pon..huhu

acik ayu said...

yoro okino: hahaha dah buat dah. tp dlm anganan je.
keh3.

fadeeya said...

hehe suka baca entry kak u...
bkn x baca entry2 yg lps, bkn x nak komen,
TAPIIIIIIII mls nak log in..hehe
Teruskan menulis :-)

acik ayu said...

fadeeya : hehe, tenkiu noni. baiklah. jadinya kamu teruskan membaca dan tulis komen! hehe

- rOxY - said...

kaMoo punYe bLog besT giLer!

keLakar!

acik ayu said...

- rOxY - : aku tau. [belagak gile] hahaha. tenkiu roxy! ^^

Ms. Aida Yusof said...

bau kaki pulak? hehe...jangan ade bau keti pulak lepas ni... kekeke :P

acik ayu said...

Ms. Aida Yusof: bau keti entry lepas ni. miahaha

yuki said...

ahaha...hari2 pon ade yg busuk ke?
hihih kesian kak u....
=)

acik ayu said...

yuki : ha ahh mmg skg ni de je makhluk busuk hampir dgn ku. miahaha

yuki said...

pakai mask pon xleh halang bau tu ek?
hee....

Emynz said...

Lenkali libas je dak tu. Kalo parent dia tanye nape dia nangeh jwb ah hentah sawan kot =))

acik ayu said...

Emynz : lol. bagus la idea tu! :))

acik ayu said...

yuki : pkai mask? tembus gak lisa. haha

yuki said...

ehehehe....
sabo je ler.....huhuhu