Jun 20, 2009

Ah bebel lagi.


Kali ini terlintas tuk kembali mengomel. Yeayyy!
Walau mataku berat menahan ngantuk. Tapi aku pikir ini yang harus aku lakukan. Haha. Pagi sabtu. Sebenarnya dah masuk waktu petang. Sambil telinga ni bersedia menanggung zikiran atau lebih tepat lagi 'bebelan' dari mulut kawan opisku. Haha. Dia menyanyi. Tapi aku dengar macam zikir. Haha. Kau terasa? (pigi dah!)
:girl_14:

Ok. Sambung. Bukan menyampah. Jauh sekali benci menulis. Tapi hati sudah selalu terisi. Jatuh cinta? (kau rasa?) Hati berbunga-bunga? (kau rasa lagi?) Haha!
:girl_16:


Hal yang berlaku. Membuatkan hari-hariku penuh. Tapi belum membuak.
Rentetan? Aku tak gemar mengingat haribulan. Sungguh! Aku tak ingat bila arwah pergi.
Dan kini atok. Sedih. Tapi tidak sesedih semasa arwah pergi.
:girl_1:
Semasa Nenek, abang sepupu...pergi.
Mungkin kami tidak serapat itu.
:girl_10:


Kemudian. Majlis adik aku. Yap, aku dilangkah bendul. (Kelakar ke?) Wek.
Ini baru fasa kedua. Apa aku rasa? Mungkin rasa coke. (Haha, yang ini kau dipersilakan gelak.)
:girl_16:

Aku penat. Mental dan fizikal. Lagi-lagi selepas majlis itu.
Ada kambing-kambing yang bising. Mempersoalkan tentang kerja aku. Cuti aku.
Ahh panjang. Sebakul carutan aku campakkan. Biarkan!

:girl_13:

Minggu ini. Ayah kepada kawan ku dimasukkan icu.
Kesian. Dan aku semampu boleh menemaninya.
Walau tak seberapa.
Beri semangat. Itu gunanya kawan kan?
Bukan kawan makan kawan!

Aku memang suka cuti.
Tapi cuti ku kali ini.
Bukan untuk aku seorang.

:girl_5:

Puas bila cuti ku tidak sia-sia.

Dalam masa yang sama.
Aku mohon maaf.
Jika aku telah menolak permintaan hati kamu-kamu yang meminta.

Sekeping hati ini bukan mudah untuk dimiliki.
Tapi kamu harus mencuba jaya!
:girl_9:

Hahaha.

Merepek.

Merpati terbang lagi.


:girl_16:

4 comments:

nisylicious said...

hehe..ape2 pom kite yg rs..bkn org yg tgk or dgr or ckp yg rs kan..cayookkk buat k.u!!kuatkan semangat mu..maju jaya bersama...wahahahahhahaa

iNchE iSTeRi said...

chop..sape kawen?sape kawen?hoho

acik ayu said...

nisylicious: ko punye komen ni. semacam je mek? hahaha. yaaa terbilang kito berduo!!

iNchE iSTeRi: hoho. tunang! yiehaaa

fadeeya said...

jatuh cinta?..adakah kamu sudah jatuh cinta..?
hehe
A song for u :
" Jatuh cinta,
Berjuta rasanya...
Biar siang, Biar malam amboi Indahnya"..

Note : tau x lg nieh?