May 22, 2010

Shahir tetap menang.


[hai Shahir. ^^]


Eh banyak gila spam kat kotak komen aku!
cis.


owh, malam ni wa nak tengok shahir jadi juara AF8.
[yakin sangat kot.hahah.]

Dulu wa ingat Ain kot. Takde naseb la lu Ain.
Takpela. Wa rasa lu hebat sangat kot. Konpem senang mau naik nanti.

Rezeki ada dimana-mana ye tak, lu orang?
Bezanya lambat, cepat.
Setakat mana usaha kita.
Kalau lambat, itu dugaan.
Kalau cepat, itu memang tuah lu.

Hidup memang selalu kena fikir positif.
Kadang-kadang memang kita down. [pergi turun turun turun.]

Cuba bawa diri lu orang kejap. Pergi la mana-mana lu orang nak.
Tenang-tenang.

Bila negatif datang kacau je, cepat-cepat carik kawan-kawan atau benda-benda yang positif.
Lu baca blog orang ke. Haha.
[wa pon baca blog orang kalau turun turun turun.]

Lu gelak-gelak ke. Bos kat depan pelik tengok lu gelak. [pedehal kan. hahah]
Lu ajak join jela.

Orang kata wa gelak kuat. Ah oke pe, dari orang kata wa kuat kentut.

Serius beb, gelak boleh turunkan stress.
Serabut pun lari setempat kalau lu suka gelak.
[Maksudnya, serabut tak lari mana pon selagi kita tak setelkan cepat masalah tu.
Masalah boleh setel. Cari jalan penyelesaian laju-laju oke.]
Paling tidak pun, serabut dan tekanan berkurangan.

Kawan-kawan wa banyak membantu jugak la kan.
Wa takde dah kawan-kawan yang menyakitkan hati.
[harapan tinggi tu.hahah]

Selagi hidup,
Buat je apa lu orang suka.
Tapi ada tapi,
Hidup mesti ada sempadan, batasan.
Jangan melampau, awas parapap awas.

Oke la.
Kang tercarut lebih.


Bai.


bisikBESAR: Jangan kecewa lebih-lebih la beb. chill!

4 comments:

Sharieyna said...

af da abes da??? hahaha.. pantasnye. shahir neh eh menang.

MakTEH said...

aku cam rase ko nasihat aku. hahaha! ni namenye mmg perasan! haahahaha.

acik ayu said...

Sharieyna: hahah sudey syg. kan btol shahir menang! yeah!

acik ayu said...

MakTEH : eh yeke?hahah. bkn perasan tp taching. hahah positif!