Mar 20, 2009

Nostalgia 1.


" Kisah gadis atlet, chun namanya, bercita2 menjadi spike dunia, dia main bola tampar, kumpulan bayushi, mencari ibu bernama mariko, chun, yo jia dan kapten, termasuk pejuang ke olimpik, sayang gugur seorang, yo jia teramat sayang, pergi meninggal dunia, semoga chun berjaya menjadi spike dunia "
[Lagu yang dialihbahasa~lebih kurang lah 'lirik' dia tu,hehehe]

Summersault berpusing!!!
Hahaha. Bagi kamu yang lahir tahun 1985 ke atas pasti sukar untuk memahami apa yang aku lakukan pada entry aku kali ini.
Maero Attack. Salah satu cerita ditelevisyen yang ketika itu membuat aku rasa sangat teruja. Apatah lagi bila aku sanggup ponteng sekolah agama. Dan setiap kali aku menontonnya pasti aku akan berangan menjadi seperti Chun! [Hahaha!] Heroin bola tampar dikala itu.
Kemudian senyap-senyap aku cuba meniru aksi Chun melakukan Summersault berpusing. [gelak lagi] Imaginasi 'kami' pada masa itu sangat tinggi.
Aku membayangkan badanku melompat dan berpusing-pusing!
[sengih]
Haih...
Menebal keinginan ku tika itu. Chun yang ku sanjung. [hehehe]
Mata ku enggan berkedip. Risau ketinggalan aksi-aksi Chun, Yo jia dan rakan-rakannya!
Sehinggalah iklan ubat batuk cap ibu menyelit sambil mempamirkan lagak wayang kulit.
Ingat lagi lagu iklan itu?
'Kisah seorang budak yang duka nestapa kerana ibu nya batukKk, kasihan sungguh dia pergi mendapatkan ubatTTt..'
[hehehe]
Sayu bila mengenangkan memori waktu dulu.
Andai dapat ku undurkan putaran dunia...
[gostan]

Mari. Aku tampalkan disini.



bisik kecil: Kalau sesiapa dapat mencari cerita ini, jangan segan2 nak bagi! Sangat memerlukan [eceh!]



9 comments:

balkidz hunny said...

kak u..sy juga suke tgok cite nie..
mase ni tadika..sanggup dok depan tv xkuar main sbb nak tgok cite nie..
mane nak dapat erk?? nak sgt tgok..
xsangka ade juga org yg berimaginasi macam saye..
nak jadi cam chun tue!!

balkidz hunny said...

kak u..nanti dpat cite tue jgn lupe bgtau tau!!
tibe2 dok teringat je cite tue...

acik ayu said...

balkidz hunny: yup dear, harus ku sebarkan kelak. [ngee!]rugi lah sesiape yg xmelalui zaman seperti ini. Hehehe.

asera said...

aku pon!! ponteng sekolah agama sbb nak tengok cite ni.siap minta abah aku, nak volleyball.tapi xdpt pun ;( .
yeahhhh ingat..iklan itu juge uhuk!uhuk!uhuk!uhuk! :D

acik ayu said...

asera : hahaha, ramai betul yg ponteng sekolah agama sbb cite ni kan?:D pergh siap mntk volleyball tu! miahaha. iklan tu popular disbbkan cite tu juge!

:: azrul hazri jantan :: said...

ahaks... maero attack?... kui3... besh besh...
p/s: insya allah ayu, tak lama lagi saya pindah putrajaya :) doakan la iye saya kat sini semuanya lancar :)

acik ayu said...

:: azrul hazri jantan :: : incik azrul, lamenye 'tidak ketemu'. :D incik layan ke cite ni?wahhhh.
pndh putrajaya??haih...bagus3! sy doakan...amin :D

qistory said...

uishh...ini citer same zaman dgn chiaki, oshin ni...layan tak ingt citer ni.
hoho..en azrul pong layan gak...ye lah, zaman kita lebih kurang je.
ayu, pi cari lagu intro gaban or kesatria baja hitam la...huhuhu

acik ayu said...

qistory : Incik Azrul lebey kurang baya2 kite jerk. kan incik? ahaha.
Haih~~ lagu blog ke? nanti den tuka. ahaha! pelempang akak =P