Nov 23, 2008

Kambeng yang makan nasi.



Waiyehuuuuhuhuuu!!
Hik, try la sebut. Memang sengal aku beb. Keje tak henti-henti neh. Kawan aku dah bunyik2. Ahaks. Baek Ted. Nati aku amek cuti laaaaaaa...:p

Neok ku basuh..Wahhh...Wink Wink! Hikkk...Suria pon basuh jugek BLM nye. Masing2 cam nak mati dah sekarang neh. Haha. Penat giler. Keje 16jam lagi arini. Hmmm carik duet banyak2. Pasneh kite enjoy!
Arini rase cam serabut sikit. Yela kan ade peristiwe bangang yang jadik tadi. Sian Usop, ko pon kene. Huhu. Yang sound kite tadi memang poyo. Orang atas takde pape, yang balaci pulak macam minaci. Haha. Kipas dek kipas Bos tuh...Tapi oke pe, kirenya kite bertige neh berani jugak la kan. Haha. Suria, Usop korang memang sempoi. ^_^!

Aku rase cam lagu kali neh cam best pulak. Lagu
Malique - Mantera Beradu (solo version). Lagi pedas sindirannye.
Tak tahu la buleh dikaitkan ke tak dengan kejadian bodoh tadi.
Haha!





kulitku tebal ku bebal ingat ku kebal
banyak berbual makan angin kembung perut mual
resah dan tidak senang hidup tak pernah lenang
ku schizo paranoia takut pecah tembelang

lidahku kaku tak selicin kuku
teman baikku buku
biniku pena tak pernah lena
aku suka mengintai pantang ditenung
berakhir pertelingkahan dalaman pasti belum

lkut gerak hati pena melayang
dilihat dua layang pandang
taklah segarang takat meradang
tanya abang gedang apa barang
badan macam badang main acap belakang parang

hunuskan keris musuh ada pistol
tradisi kekalkan adaptasi harus betul
tujuh baris keramat tujuh garis penamat
baik berpada biar jahat asal selamat

kulit tak bersalin walau saling ganti baju
pandang sini pandang sinisku berbahasa baku
tata kata nahu himpun jadi satu
mantera beradu dengan irama dan lagu

yo ijazah terbaik datangnya dari jalanan
dari pengalaman bercakar dan bersalaman
konflik motivasi cuba meditasi
positif yang benci jadi inspirasi pagi

peduli interpretasi basi
pekakkan sebelah halang biar keduanya
muka cantik soalan bodoh yang ditanya
jadi melodi yang lebih hina dari zina

lu bikin dosa ku bikin prosa
testosteron testarossa
cita-cita sosa kl kl cosa nostra
jalan berliku ku harung roller coaster

gah sentosa tiada penyesalan
luas pandangan jauh dah berjalan
tak sempurna masih ada kejanggalan
gagal merancang, merancang kegagalan

kulit tak bersalin walau saling ganti baju
pandang sini pandang sinisku berbahasa baku
tata kata nahu himpun jadi satu
mantera beradu dengan irama dan lagu
(2 kali)

naik bukit angkuh cakap ayah jangan risau
turun bukit pucat dengar tiga miau
kucing bawa tidur rimau bawa ngigau
masuk tempat orang bawa otak bukan pisau

tolak pintu gua tiga kerat tenaga
kosong tak dijaga sampai datang tiga naga
ingat nak berlaga tapi takkan boleh menang
menang dengan otak tak mesti dengan pedang

sebelum jadi naga ikan koi renang renang
kura-kura salah jawapan untuk naik berang
panggil lima kawan atau biar pergi laju
risaukan perkara temeh kita takkan maju

muka sama hijau hati siapa tahu
merah dah berdegup pasti mati siapa mahu
gagap tiga kali bercakap benar saja
kalau kosong jangan menyamar ada kuasa

panjat pokok buluh cari tokong air terjun
naik sampai nampak dah terpegun turun
tiga ular ikut lompat atau paut
kalau lari mati jika belot maut

kulit tak bersalin walau saling ganti baju
pandang sini pandang sinisku berbahasa baku
tata kata nahu himpun jadi satu
mantera beradu dengan irama dan lagu
(2 kali)

akhirnya sempurna.


2 comments:

d.O.n.A.t said...

mcm mane aku tatau kewujudan ko kt sini?..
haha aku suka ko tulis psl balaci itew.. walaupun aku tatau ape kejadian berlaku.. tapi beliau memang balaci yang sengal tahap dewa ke 100.. huhu.. aku pun mau lepas geram.. ermm ape jadi sebnrnya? hihi

whohaseverything said...

d.O.n.A.t : Haha, nati kite soksek2 dibelakang tabir. :P Aku wat private je dulu. Skang baru brani daa. Haha! Jenguk2 le selalu.
^_^