Sep 24, 2009

Purple itu best?




Kali ini aku dapat beraya di Muar, berbanding tahun lepas langsung tak jejak beraya di kampung.
Jangan tanya lah sebab apa.
Alasan yang serupa.
Miahaha.

Sebelum gerak ke kampung, 'try' baju raya dulu.
Sekali baju raya tak menjadi la.
Adus.
Jangan kau pikir kuih aje tak menjadi!
Bengang.

Takdak rejeki nak sarung baju raya kaler pink.
haha.

Jadinya: tahun ini tukar kaler tema.
iaitu, tet tenet tenet!
Purple!
Tahniah.
[apekah?]
Haha.

Kau pikir kaler purple itu best?
Aku pikir sangat best.
Haha.
Kebetulan nampak chantek je bila orang-orang sekeliling ku di kampung bertemakan kaler itu jugek!
Haih.


Tapi aku rasa sangat-sangat best bila dapat kumpulkan sedara mara, sepupu sepapat bergambar bersama.
Harap Maklum, kekadang ada orang tak suka bergambar.
Haha. sesungguhnya orang itu berada dalam kotak kerugian.
:P

Dan kala malam bulan mengambang,
[mengambang ke?]
Aku dan para sepupu mulai lepak di pusat karaoke.
KTV di bandar Muar.
Punya la mahal. RM40 untuk 1jam+wajib beli 1jag air.
[Apekah?]
Cukup ke 1jam untuk 9 orang rakyat menSumbangkan lagu??
[aje gile!]
Makanya, tambah lagi 1jam!

Haih.
Rasa berbaloi-baloi bila gelas terpecah. Jangan Salahkan sepupuku.
Tapi berbaloi la tu untuk RM40.
Tahniah sepupuku Am.
Miahaha.

Dan aku terpaksa pulang pada petang raya kedua.

Lupa nak tepek tadi.
Aku dapat duit raya lagi oke.
Hahaha.
[gelak sambil mencekak pinggulang]

Sekian para penontonnnn.
[erk]

Bisikkecil: Pada yang jeles dengan semua entri hari raya, sila jangan baca. aku benci.

13 comments:

~♥ cik intan® said...

.jeles
.tp dah terbce hoho

acik ayu said...

~♥ cik intan® : haha. kenapa kamu yang terase jelesnya?haihhh.

- rOxY - said...

hahahha...
kiter pown caler ourple jgk!!

- rOxY - said...

silap.. purple..
huhuhuhu..

acik ayu said...

- rOxY - : yeke?waahaha. mmg kaler purple ke tema raye semalaysia kali ni?haha

green said...

yerp..purple itu best
warna feveret ku..
tp thn ni baju merah daa..

Emynz said...

wah lagu cold play nie mengimbau kenangan lama .
lol tetibe kan komen x de kene mengena ngan entry.Ah bia.

acik ayu said...

green : kaler peberet xsmestinye harus dipakai setiap kali raya ye x?hehehe.

acik ayu said...

Emynz: kenangan lama? ehem. :P

Ejump said...

nape x buat pink?..hee~~

acik ayu said...

Ejump : Huhu itu baju kaler pink tailor tersilap bikin. macam harrr! T_T

ch0ch01ic said...

same la plak tema purple.azza pon same.
huhu...

acik ayu said...

ch0ch01ic : hehe. memang tema semalaysia kot? ^^